Friday, July 16, 2010

memori semalam..

Assalamu'alaikum w.b.t..

semakin menghilang dr dunia internet rasanye....sebulan 2 yg amat menjerihkan fizikal dan mental.

banyak kisah yg berlaku sejak 2 menjak ni...dan aku masih dalam kesedihan...:"(

apepun, aku masih tertanya2 kenapa ramai remaja muslim islam sekarang yg terlibat dlm masalah budaya hedonistik yang serius?? umpamakan.....hamba yg tak mengenal Tuhannya, ibubapanya...tak ade akal fikiran yg waraskah mereka ni?? inilah islam baka agaknya...

baru2 ni seorang teman ditahan kerana kesalahan mencuri..itu bukan isu...tp yg jadi isu disini, astaghfirullahal'azim...betapa bangganya teman ni, seorang manusia yg mengaku islam yg lidahnya mengucap asy hadualla ilahaillah wa asy haduanna muhammadarrasullullah bila menceritakan aktiviti haram yg dibuat tu...seolah dgn riak' dan takbur wajah seumpama mengatakan "aku ade kuasa, aku de geng, aku ade supporter, aku boleh buat ape sj yg korg xleh buat!" sungguh menyiat hati melukakan perasaan ni...

mana iman remaja sekarang??

aku xcakap akulah yg terbaik terbagus termulia sebab aku juga insan biasa yg sering melakukan kesalahan tp aku malu bila berbuat salah kerana seorang islam yg taat pd Allah ialah seorg yg takut berbuat salah tp aku masih lg buat salah tp aku maluuu.....

baru2 ni pula aku dikejutkan dgn berita seorang teman baiku di aniaya oleh seorang lelaki sehingga hamil 2bulan...Ya Allah!! umpama gunung runtuh menenggelamkan diri ini rasanya....salah seorang khalifah utusan Allah diatas muka bumi ni telah melakukan kejahatan yg harus disebat 100x sebatan terhadap makhluk yg Allah ciptakan dr tulang rusuknya..betapa hinanya lelaki itu kurasakan, merosakkan tulang rusuk sendiri...memang menempah maut dr Allah aku rasa...

kesedihan masih menyelubungi diriku kala ini....

teman2ku....

ape sudah jd dgn hidup remaja kini yg bakal membesar menjadi org dewasa dan pemimpin keluarga masa akan datang??
kalau sekarang mereka dh hanyut dlm kesesatan yg nyata...bagaimana pula 10 thn akn dtg? 20 thn akan dtg? 30 thn akan dtg? ade rupa manusia lagikah mereka ni sekiranya mereka terus hanyut tanpa bimbingan sewajarnya dr pihak yg sepatutnya???

siapakah pihak yg sepatutnya ni??? diri sendiri je ke? atau hanya ibubapa? atau saudara mara sekali? atau pemimpin? atau masyarakat? bukankah kita beragama islam? bukankah dia pun beragama islam? jadi, adakah kita hanya patut tunding jari pd mereka? atau hak kita juga sebagai saudara seagama utk membantu memperbetulkan kesilapan yg mana termampu??????

tp apakah tindakan kita kala ini???


0 comments:

Post a Comment